آرامش در زندگی - استاد عالی (بخش دهم) + متن

آرامش در زندگی - استاد عالی (بخش دهم) + متن

آرامش در زندگی - استاد عالی (بخش دهم) + متن

در این بخش دهمین قسمت از بیانات معرفتی حجت الاسلام مسعود عالی را با موضوع «آرامش در زندگی» به مدت 38 دقیقه با علاقه مندان به اشتراک می گذاریم.

خلاصه متن بخش دهم : «آرامش در زندگی» / استاد عالی

حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها حامی بزرگی برای پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بودند و امام سجاد علیه السلام در آن سفر اسارت با افتخار خود را فرزند خدیجه کبری معرفی کردند. وجود نازنین خدیجه کبریسلام الله علیها همان کسی بود که در غربت یار پیامبر بود. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: « چهار زن وارد بهشت می شوند، اول حضرت مریم سلام الله علیها، دوم حضرت آسیه همسر فرعون، سوم حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها، چهارم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.»
این بانوی با عظمت در زمان جاهلیت که زن اصلا ارزشی نداشت از برجسته ترین شخصیت های زمان بودند و ایشان بسیار پاکدامن و طاهره و مبارکه بودند و ثروتمندترین زن جزیره العرب بودند ولی هرگز ثروت باعث آلودگی و فساد ایشان نشد. نقل قول معروف بر این است که خدیجه کبری زمانی که با پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ازدواج کردند سن بالایی داشتند و دو مرتبه قبل از پیامبر ازدواج کرده بودند اما بعید است که این نقل ها درست باشد و اگر درست هم باشد چیزی از شأن ایشان کم نمی شود. خدیجه کبری سلام الله علیها اولین بانویی بود که به پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ایمان آوردند. پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در بسیاری از کارهای مهم با خدیجه کبری سلام الله علیها مشورت می کردند. این بانوی بزرگوار تمام ثروت خود را صرف اسلام کردند و در همه سختی ها در کنار پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بودند و هرگز شکوه نداشتند. ایشان یار و یاور پیامبر بودند. حضرت خدیجه کبری برای حفظ و انتشار دین خدا از مال کثیر خودش گذشت و خدا هم کوثر به ایشان عنایت کرد، این معامله با خداست. در زمانی که همه ثروت ها با چپاول و ربا به دست می آمد اما کاسبی و تجارت ایشان حلال بود و ذره ای ظلم در آن دخیل نبود. خدیجه کبری سلام الله علیها هنر دینداری و گذشت و فداکاری را به ما آموختند.

استاد عالی

آرامش در زندگی - استاد عالی (بخش دهم)

منبع: سایت ضیاءالصالحین

همسنگران