آرامش در زندگی - استاد عالی (بخش اول) + متن

آرامش در زندگی - استاد عالی (بخش اول) + متن

آرامش در زندگی - استاد عالی (بخش اول) + متن

در این بخش اولین قسمت از بیانات معرفتی حجت الاسلام مسعود عالی را با موضوع «آرامش در زندگی» به مدت 35 دقیقه با علاقه مندان به اشتراک می گذاریم.

خلاصه متن بخش اول : «آرامش در زندگی» / استاد عالی
خداوند متعال رزاق است و رزق های متفاوتی دارد؛ هم رزق خاص و هم رزق عام دارد. بعضی از زمان ها و مکان ها رزق های خاص دارند. زمین ها استعدادهایشان در پرورش بذر متفاوت است. زمین ها و زمان ها در پرورش روح انسان هم متفاوت هستند. روح انسان در یک مکان ها و زمان هایی بخاطر ویژگی آن زمان و مکان بیشتر رشد می کند.
تمام ساعات و ایام ماه رمضان رزق های خاصی دارند. سحر وقت به خصوصی برای دعا و استجابت دعاست. ما اسرار زمان ها و زمین ها را نمی دانیم. روح و فطرت انسان هم در زمین های مختلف و زمان های مختلف رشدهای متفاوتی دارد.
یکی از زمان های خاص همین ماه رمضان است که رزقی خاص دارد که در غیر از این ماه این رزق به دست نمی آید. در روایت داریم که خداوند در شب اول ماه رمضان همه را می آمرزد و شبهای دیگر از جهت ارتقاء رحمت است. در ماه رمضان با تلاوت یک خط قرآن به اندازه یک ختم قرآن ثواب می بریم. قرآن و تلاوت قرآن یکی از رزق های ماه مبارک رمضان است. یکی دیگر از رزق های ماه مبارک رمضان روزه است. روزه ریاضت خصوصی انبیاء بوده است ولی برای امت پیامبر دستور داده شده است تا مومنین بتوانند رشد کنند. یکی دیگر از زرق های ماه رمضان سحر هاست که ساعات خاصی برای عبادت است. از دیگر رزق های رمضان سجده های طولانی است. یکی دیگر از رزق ها دعاست و از دیگر اعمالی که برای شب اول ماه رمضان توصیه شده است، زیارت سیدالشهداست. در ماه رمضان باید مراقب چشم و گوش و زبان مان باشیم تا هر چیزی را نبینیم و هر حرفی را نشنویم و هر حرفی را نگوییم.

استاد عالی

آرامش در زندگی - استاد عالی (بخش اول)

منبع: سایت ضیاءالصالحین

همسنگران